OAN settles election fraud defamation suit with Georgia election workers

By MixDex Article may include affiliate links

One America Network aired a taped segment admitting there is no evidence of fraud during the counting of 2020 election votes May 9, 2022, likely in respond to a settlement it reached with Georgia election workers Ruby Freeman and Wandrea Moss.

“Georgia officials concluded that there was no widespread voter fraud by election workers who counted ballots at the State Farm Arena in November 2020,” the network said in a taped statement.

The network reportedly reached a settlement with Freeman and Moss in April 2022. Terms of the settlement were not disclosed.

“The results of this investigation indicate that Ruby Freeman and Wandrea ‘Shaye’ Moss did not engage in ballot fraud or criminal misconduct. A legal matter with this network and the two election workers has been resolved to the mutual satisfaction of the parties through a fair and reasonable settlement.”

The second ran about 30 seconds but was preceded, somewhat ironically, by a “movie” about election fraud by Dinesh D’Souza.

OAN along with Fox’s conservative commentary channel and Newsmax are still facing multi-billion dollars in lawsuits from voting machine companies Smartmatic and Dominion Voting Systems over claims the channels made on-air blaming voting technology for “swinging” the election for President Joe Biden.

In at least one case, some of the voting machines in question were only used in a single county in the U.S. — in left-leaning Los Angeles county, which would have had no effect on the outcome of the election.